האם נדרש להיעזר בשירותי עורך דין עקב מחלת מקצוע?

עו"ד דור לוי
עו"ד דור לוי
12 בפברואר 2019
כיצד ניתן להיעזר בשירותי עורך דין בנושא נהיגה בשכרות
27 במאי 2019

 

מחלת מקצוע מהי? האם ישנו הבדל בין מחלת מקצוע לתאונת עבודה? ניתן לומר שתאונת עבודה זוהי תאונה שאירעה לעובד במקום ובזמן ספציפיים, זאת בעוד מחלת מקצוע זו מחלקה שעקב תנאי העבודה, בריאותו ותפקודו של העובד הידרדרו.

 

מחלה מקצועית תעסוקתית והטיפול מול המוסד לביטוח לאומי

ישנם מקרים שונים אותם ביטוח לאומי מכיר כמקרי מחלה תעסוקתית. כאשר מדובר במחלת מקצוע, הקרויה גם "מחלה תעסוקתית מוגדרת", מדובר בנזק מתמשך שהוסב לעובד עקב שגרת עבודה. כיום, מכיר ביטוח לאומי בשלושה סוגי מפגעים המגיעים כמחלת מקצוע: נזק פיסי לגוף עקב עבודה מאומצת, נזק למיתרי הקול וחשיפה לחומר מסרטן.

 

מיקרוטראומה – במה מדובר?

מיקרוטראומה היא גורם המהווה סיבה לשחיקה המערכת הגופנית שהפכה למוגבלת, מה שמגדיר את האדם כמי שלוקה במחלה תעסוקתית. ניתן להביא לדוגמא עובד מול מסך מחשב הטוען שאצבעותיו נשחקו עקב הקלדה אינטנסיבית למדיי; ייתכן שנשמע על מוכר בקופה של חנות שטוען שעקב העברת מוצרים מיד ליד, באופן יומיומי ושגרתי ומשך תקופה ארוכה למדי – נשחק מפרק כך ידו. נוכחות מיקרוטראומה והוכחה לקיומה מאפשרות את הגדרת מצב העובד כלוקה במחלת מקצוע.

 

בימינו לא קשה במיוחד למצוא עורך דין, אולם לא קל למצוא עורך דין טוב המתמחה בתחום מחלות המקצוע. רצוי שתיעזרו בעורך דין מומחה שיסייע לכם לאסוף את כל הראיות האפשריות המציגות קיום קשר בין מצבכם הנוכחי לבין מה שהתרחש בעבודה. זכרו להסתייע במשרד עורכי הדין המתמחה הטוב ביותר שתוכלו למצוא בענייני מחלות מקצוע – כזה שכבר הספיק לצבור ניסיון רב בעבודה מול ביטוח לאומי, תוך השגת הכרה למי שנפגע במקום עבודתו והפך למוכר כבעל ליקוי עקב מחלת מקצוע.

 

קיימות מחלות מסוימות הנגרמות לעובד במקום עבודתו, או עקב עבודה שביצע, אם באופן חד פעמי ואם באופן מתמשך ורציף. מטרידה היא העובדה שעובדים רבים אינם מודעים לכך שמגיע להם סכום כסף בשל מחלתם. זכאות זו לכסף נוצרת עקב הקשר הקיים בין תנאי העבודה לבין מחלקת המקצוע.

 

על מנת לקבל את הפיצוי הכספי המגיע לך, יש להוכיח שאותה מחלה/פגיעה, נחשבת מחלת מקצוע. כדי לעשות זאת ביעילות, יש לצרף אישורים רפואיים ומסמכים מתאימים, תוך קבלת ייעוץ משפטי מתאים מעורך דין מומחה למחלות מקצוע, שיוכל להדריך וללוות אתכם במשך התהליך כולו.

 

חובת חקירה ודיווח

 

במקרה שמעביד חושד שעובד שלו חולה במחלת מקצוע, עליו לדווח על הדבר למפקח העבודה האזורי וכן לרופא המחוזי מטעם משרד הבריאות.

 

אף במקרה שרופא גילה מחלת מקצוע אצל פציינט, הרי שעל פי החוק הוא מחויב בדיווח למפקד העבודה האזורי. במקרה כזה, יבדוק המפקח האם ישנו צורך לחקור את המקרה; במידה שכן, הרי שהמפקח יגיע למקום העבודה, יחקור את המעסיק והנפגע ואת כל הגורמים הרלוונטיים לעניין בסביבת העבודה המדוברת.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.